1 år som au pair!!!


Jag gjorde det!!! Har varit hos min underbara värdfamilj i ett år nu. Känns heeelt overkligt att det verkligen har passerat ett helt år & ännu mer overkligt att jag har varit borta från Sverige i ett år!! Nu har jag 6 månader kvar & jag är sååå glad över att jag tog beslutet att stanna. Hade inte kännt mig redo för en sekund att lämna jobbet som au pair med mina underbara värdbarn & inte heller livet här för jag har så mycket kvar som jag vill se & göra. Så det var ett av mina bästa beslut!
Igår hade jag en mysig dag med barnen. Först började jag jobba klockan halv 9 på morgonen då åkte vi till en park där dom även ha en stor sjö. Jag tog med barnens cyklar & sen även lite bröd för att mata fåglarna. Kommer ihåg när man själv var liten & fick en påse med gammalt bröd för att mata änder, det var kul! & det tyckte Bennett & Alex oxå=) Sen slutade jag vid 1 & hade lite skypetider & sen blev det jobb igen vid 6 fram till natten. Gjorde poppcorn till barnen & hyrde en film på tv:en. Mysigt hade vi & väldigt skönt för mig att bara få ha en lugn kväll för det var evighetern sen sist! 
Idag mår jag dock mindre bra. Har en jäklans huvudvärk som inte tycks försvinna så har precis varit & köpt näs spray för tror det kan vara pga förkylning i bihålorna & sen kurrera jag mig i sängen med tidningen Cosmopolitan & favorit chokladen Reese's.

Kommentarer
Postat av: Ebba

Grym är du! Hoppas att du får ett par underbara sista månader så ses vi i höst :) Love

2012-03-25 @ 23:26:55
Postat av: Mamma

Gud vad söka barnen är när dom cyklar o leker o matar ankor snart ses vi!

2012-03-26 @ 12:34:37
Postat av: louise

Grattis Malin! Du är grym som har varit där i 1 år. Nu är det 'bara' 6 månader till vi ses igen. Längtar så mycket efter dig :)

2012-03-26 @ 19:42:44
URL: http://laalo.blogg.se/
Postat av: Nettan

Bra gjort Malin! :) Söta dem är, barnen! Kramar

2012-03-26 @ 21:38:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0