thursday

Idag hände det! Det som inte har inträffat hittills på mina 5 månader, Bennett blev sjuk! Det började med att jag åkte med honom till skolan (han har börjat skolas in nu & är i skolan 2 ggr i veckan med förälder/babysitter) Allting verkade vara bra, han lekte och åt lite snacks och när vi skulle åka hem somnade han (han tar numera sin nap på eftermiddagen istället) och sov i nästan två timmar tills jag väckte honom för det var dags att hämta upp Alex kl 12. Han var trött och ville inte äta någonting. Och när vi kom hem tyckte jag han kändes varm och frågade även vår städerska som var hos oss idag om hon kunde känna på honom & hon tyckte också han hade feber. Så jag gick upp o la honom igen och han sov då mer än 3 timmar, gick då upp & väckte honom! Han var jättevarm så han hade garanterat feber. Och sen försökte jag få honom och äta men han vägrade och tillslut när vi stod där i köket kräkte lille gossen & även på mig oxå (ganska omysigt)! Så jag har duschat och skurat hela mig och hoppas innerligt att jag inte blir smittad. Känns mig lite konstig i magen med det är nog inbillning:)
Efter jag hade slutat åkte jag iallfall till min första lektion "Cooking International". Verkar faktiskt vara en riktigt kul kurs! Det är i 7 veckor och vi ska laga massa mat från olika länder, där bland annat SUSHI!!:) Men ikväll blev det dock inget vidare. Vi skulle lära oss att hacka olika grönsaker och kött på rätt sätt så vi gjorde först potatis & lök osv och sen skulle det in i ugnen. Sen kom det till köttet och då fick man krydda det exakt som man själv ville ha det & eftersom jag inte vet vad allting betydde så tog jag ganska mycket blandade kryddor, därmed väldigt starka kryddor råkade hamna i min lilla box där köttet skulle blandas runt i!
Vi stekte våra kött bladat med lök o paprika och det såg så himla gott ut men när vi sen skulle äta det höll jag på att brinna upp! Jag är inte så känslig för stark mat men detta gick bara inte, fattar inte vad det kan ha varit för kryddor alltså?!!

Kommentarer
Postat av: Mamma

Vad duktig di är lilla gumman att ta hand om Bennett när han blev så sjuk , inte så dumt att äta väl kryddad mat efteråt det tar bot bakterierna .Hi

2011-09-02 @ 15:34:16
Postat av: Elina

Stackas lilla bennet:( hoppas han blir frisk snart <3

2011-09-02 @ 19:05:01
Postat av: louise

Aw stackars Bennett...

Söta bilder på Alex :)

Oj om du tyckte det var starkt, då var det starkt!

2011-09-03 @ 14:37:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0