wednesday 26

Träffar på alla möjliga sorts människor här! Idag stod jag & pratade med en kvinna från Vietnam, väldigt trevlig men kunde inte så bra engelska trots att hon har bott här sedan året då jag föddes, 1991. Men hon berättade massa intressanta saker om sitt land. En sak som inte jag hade en aning om som jag tror inte heller så många andra har heller är att i Vietnam har de inga kylskåp så de köper färsk mat för varje dag & förvarar ingen mat utan kvinnorna (för det mesta) går varje dag & köper mat till middagen & det som blir över, ja det slängs nog. Därför har de allting färskt hela tiden så man behöver ju inte vara orolig för att till exempel mjölken eller annat har utgående datum...
Iallfall var den här kvinnan, när hon kom hit för 20 år sedan väldigt kräsen av den här maten som finns här för på den tiden (usch låter som 50 år tillbaka) hade de inte så mycket olika sort matkulturer här (enligt henne) så hon hade jättesvårt att vänja sig vid all friterad & den onyttiga maten här så hon gick ner en massa i vikt.. Hon sa att det var jätteäckligt med hamburgare & pommes & sånt i början & det kan jag verkligen förstå henne om man typ aldrig ätit det någon gång förrut!
Ikväll har jag varit & shoppat nytt smink & sen var jag & elin först på Tj maxx & sen åt vi på Chipotle, världens godaste mexikansk mat!!!
Imorgon är det torsdag & sen är det äntligen FREEEEEDAG!!!! Har aldrig sett framemot en fredag så här mycket som jag gör just nu!!!!!!!!

Godnatt på er!

Kommentarer
Postat av: Eivor

Förstår detta, vet att det finns fler som längtar till just denna fredag!!!! Mammas resa har redan börjat, ha det nu så himla skönt och ta vara på vaje minut. Ska tänka på er fredag kväll ca 20.00 svensk tid. Kram Eivor <3<3<3

2011-10-27 @ 18:27:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0