2011-03-27

Vet inte vad jag ska börja och inte heller hur för om jag skulle berätta allt från början tills nu skulle det ta upp hela bloggen, så därför kommer jag sammanfattar lite istället!
Själva resan till au pair skolan på Long Iland i New York blev inte så dryg som man trodde den skulle bli, tack vare Sofia och Ida. Vilka härliga pinglor detta är, har haft så roligt med er!
Dagarna på aupair skolan var kul, man träffade så många nya härliga människor från olika delar av världen.. Vi blev indelade i 3 klasser med ca 20 elever i varje och vi fick en så otroligt bra lärare, hon var så go och rar och så intresserad i det hon höll på med. Varje dag hade vi lektion och det bestod bl.a av att hålla redovisning, spela teater och pyssla
NYC trippen som vi gjorde i torsdags var det bästa. Vi åkte buss genom Manhattan sen åkte vi båt ut och såg Frihetsgudinnan sen var vi uppe The Top of the rock och därefter fick vi två timmars fri tid och strosa runt. Det var AWESOME och det var exakt som det är i "sex and the city".
Sedan kom den efterlängtade dagen, fredag!
5 timmars väntan på flygplatsen var lite drygt men som tur var roade jag mig med att kolla på greys anatomy på datorn så det gick bra ändå..
Efter flygresan som tog 1,5 timme landade jag äntligen i CINCINNATI! Och nu kommer det bästa! När jag sedan står och väntar på väskskorna kommer min värdpappa David med Alex som är 4,5 år på axlarna och när jag ser dem rusar jag fram till dem och då sträcker sig Alex sig ut med armarna och vill ha en stor kram och berätta att han varit så förväntansfull av att träffa mig. Den känslan var obeskrivlig!
Har nu varit här i mer en ett dygn och jag har fått ett sånt varmt välkomnade av familjen och lille Bennette som är 1,5 år tycks oxå gilla mig..
Så alla där hemma i Sverige, jag har verkligen fått en bra start på mitt äventyr!
Imorgon ska jag få följa med på Alex Birthday Party, det ska bli kul!
Godnatt
Malin

Kommentarer
Postat av: anette

Hej Malin! Va roligt att allt känns bra från början!Det är så spännande för oss här hemma att följa dig.

Ha det så himla bra! Kram från Fam Bengtsson

2011-03-27 @ 14:30:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0