fredag

Ikväll har jag, Marion, Tania, Niina & Marie varit ute & ätit på en mexikansk restaurang, inte gott alls så dit ska vi aldrig gå fler gånger.. Men till vår besvikelse tröstade vi oss med cheescake från cheesecake Faktory & DET VAR GOTT!! Sen åkte vi till en park för att kolla på fyrverkerierna för att fira 4 juli som är på måndag. Trevlig kväll!
En sak som jag inser mer & mer ju längre tiden går här är hur amerikanarna är så överdrivna med allting. Som ikväll det kom en ambulans körande, inte med sirenerna på eller någonting så det var verkade inte så brådskande men ut kommer ca 8 ambulansmän som tar ut en bår & går in genom folkmassan med poliser runt sig. Efter ett tag kommer de tillbaka med båren & en tjej som verkade ha druckit lite för mycket eller kom hon i chocktillstånd när alla raketer började skjutas! Hur som helst det verkade inte vara så allvarligt med henne för hon satt upp men all denna utryckning & omhändertagande denna tjejen fick det var då inte lite! Hemma hade de säkert gjort likadant men inte kommer det 8 ambulansmän & ta hand om en, det är väl si sådär 2 stycken. Men denna tjejen kanske hade extra bra sjukvårds försäkring så därför fick hon så många ambulansmän, för om man inte ha någon alls då blir man ju inte ens upplockad..
Nu måste jag sova för imorgon börjar jag jobba tidigt sen åker jag till Chicago med min fina värdfamilj & stannar där till tisdag!
godnatt





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0