roadtrip to Miami

Roadtrip till Miami idag var sååå härligt! Bjussar på lite bilder för jag vet att ni är sååå nyfikna på att se hur min nya älskling (kamera) fungerar. Och jag kan säga att jag är helbnöjd med den!! Jag är inte något vidare bra på alla inställningar man ska göra för ett klockrent foto för jag är ju nybörjare vad gällande systemkamera men jag jobbar på det..
jag test fotade alex igår som super-hero. Han har lovat att komma till Sverige och rädda mig sen om det händer mig något, bra att veta att man han en super hero att ringa då.
min värdpappa (eller "Host God" som han helst föredrar att bli kallad) har muskler han
på vår lilla trip till Miami!
världens sötaste!!!

I Miami:)

Glaset i fokus, jajjamen lite teknik fick jag allt in där

här var vi!

papegoja..

Här håller jag i en söt liten apa. Men tyvärr blev det ingen klockren bild inte för man fick inte ta kort själv men david smygtog en bild iallfall. Ser dock inte så bekväm ut men det var jag. Så söt. Jag önskar mig en apa i födelsedagspresent, en liten baby apa! :)

Syd & B matar get..
Har massa mer men dem väntar jag med!
Ikväll gav jag barnen min julklapp. Walki Talkie för Bennett & Domino för Alex, de gillade det jättemycket särkilt Bennett som älskar att prata i telefon o liknande. Vi läste på förpackningen att det håller 1 mile (1,5 km) emellan så nu kan vi hålla reda på vart han är. Sen gav jag Syd & David ett presentkort på restaurang & bio därefter inklusive barnvakt av mig & till mormorn & morfarn gav jag en bag med svenska saker i. Glögg, pepparkakor, lörbergslila kaffe, gelehjärtan & ballerina.
Egentligen om jag skulle följa den svenska tradionen så skulle jag gett dem det på lördag då julafton firas hemma eller på söndag då det firas här. Men så ville inte jag göra. För eftersom mina är judar så firar de Hanukkah & det vara i 8 dagar. I år började det i tisdags, det varierar för varje år. Och varje kväll från då det börjar tänder man ett ljus på menorah (ljusstake) & många familjer delar ut presenter för varje kväll på de åtta dagarna eller som mina gör, lite då och då under de åtta dagarna. Så ikväll kände jag för att dela ut mina..

Kommentarer
Postat av: Nettan

Fina bilder! Märks inte att du är nybörjare med den kameran! Intressant att få höra om Hanukkah! Härligt väder ni verkar ha! :) här hemma regn o rusk 6-7 plusgrader :( ingen julstämning alls, hade gärna varit i Miami!God Julkramar från oss i Faråkra!

2011-12-23 @ 14:36:37
Postat av: Anna

Hur snygga bilder somhelst blir det! Lyckos dig! :)

2011-12-25 @ 15:13:33
Postat av: louise

Vilka fina bilder Malin :) saknar dig! pussis

2011-12-25 @ 19:51:30
Postat av: Pappa

2011-12-28 @ 23:36:31
Postat av: Pappa

Du är bäst!!!!!

Kram fader

2011-12-28 @ 23:38:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0