Alex&Bennett!

heeeej.
Igår sov jag i princip hela dagen, kände mig totalt utmattad och huvudvärken tog kol på mig, har nog aldrig haft så mycket huvudvärk förut. Men ni behöver inte oroa er för idag när jag vaknade mådde jag mycket bättre och har känt mig pigg hela dagen, behövde nog sömn helt enkelt!
Hur som helst har dagen varit bra. Lanie, (nannyn) kom kl 9 och då åkte jag & David in till city för att öppna ett konto till mig och fixa ett kort där jag ska ha min lön. Det gick bra förutom att det har blivit ett liten liten miss i mina papper (inte mitt fel). Som jag förstått det har de som ordnade visumet till mig skrivit mitt hela namn + mellannamnen på samma rad, ooops! sånt får inte hända utan mellannamnen måste stå på en särskild rad annars stämmer det inte överrens, petigt och noggrant ska det va! Men det är ingen stor grej, det tar bara någon vecka längre tills de kan öppna ett konto till mig för att de måste skicka lite papper och ändra så mellannamnen står på en särskild plats.
När vi var klara åkte vi hem igen och jag bytte av Lanie så hon åkte hem och jag började jobba. Hade en bra dag med barnen!:) Bennett hade bestämt sig för att vara pigg i eftermiddag och tänkte inte ligga o sova medan jag o Alex lekte. Så när jag lagt honom runt 2 tiden i eftermiddags hör jag honom (genom min hokitoki, eller vad det nu kallas) att han pratar med sig själv, och det är bebisspråk för han kan inte prata rent ännu, så gulligt är de!! Men han var inte ledsen så jag lät honom vara ett tag tills det märktes att han blev arg för ingen kom så då kunde jag inget annat än att gå upp till honom, då hade han kastat ner alla sina "blinkis"(= snuttefiltar) och ville komma upp till mig istället. Så han fick vara uppe ett tag och leka tills han blev riktigt trött och sen somnade han:)
Nu ikväll har jag och Elin tagit en liten rundtur här omkring för att hon skulle visa mig vart allting ligger och vilka affärer o restauranger som är bra osv. Jag hittar nu till posten så nu kan jag skicka brev, wohoo!! Var även inne i en affär där dom har massa märkeskläder till sjuuuukt bra priser, där ska det minsann fyndas!
När jag kom hem åt jag med familjen sen hade Sydney framme damsugaren och så var det en lite längre bort och då hade Alex en lång redogörelse för mig vilken damsugare som var den bästa, så nu vet jag vilken av dom jag ska använda. Så smart och så otroligt söt är han!!:)
Lite bilder från i måndags då vi gjorde trolldeg!

Kommentarer
Postat av: Mamma

Hej Vad mysigt det låter med barnen. Pussa o krama dem från mej

2011-04-14 @ 18:39:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0